Abstract
Kapitlet drøfter erfaringer med en type ressourceperson, som synes lidt upåagtet i reformens rampelys, men hvis funktion stadig må tillægges stor betydning: teamkoordinatoren. Kapitlet spejler de aktuelle udfordringer med at indkredse roller og funktioner for skolens ressourcepersoner gennem et eksemplarisk blik på teamkoordinatorer. Med afsæt i tilrettelæggelsen af et kompetenceudviklingsforløb for teamkoordinatorer og deres ledelser får vi lejlighed til at se konsulenten over skulderen - og dermed lejlighed til at overveje, hvordan der må skabes begrebsmæssig og praktisk substans i de ofte lidt udflydende forventninger og uskarpe forståelsesrammer, der gør sig gældende for eksempelvis teamkoordinatorer.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Ledelse gennem skolens ressourcepersoner |
| Redaktører | Frode Boye Andersen |
| Antal sider | 14 |
| Udgivelsessted | Aarhus |
| Forlag | Klim |
| Publikationsdato | 2016 |
| Sider | 163-176 |
| Kapitel | 12 |
| ISBN (Trykt) | 9788771299403 |
| Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- folkeskolen
- ledelse
- teamkoordinator