En generel feedbackmodel i et specifikt fag

Vibeke Christensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback i danskfaget
RedaktørerVibeke Christensen
Antal sider17
ForlagDafolo
Publikationsdato2014
Sider13-30
ISBN (Trykt)978-87-7160-011-7
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • danskundervisning
  • evaluering

Citationsformater

Christensen, V. (2014). En generel feedbackmodel i et specifikt fag. I V. Christensen (red.), Feedback i danskfaget (s. 13-30). Dafolo.