En kortlægning af arbejdet med evidensbaserede metoder i daginstitutioner i tre kommuner. Når evidens møder den pædagogiske hverdag, rapport 2

Ulla Nørtoft Thomsen, Anne Mette Buus, Stine Del Pin Hamilton, Merete Wiberg, Palle Rasmussen, Trine Holck Grundahl

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

Abstract

En beskrivelse af arbejdet med evidensbaserede metoder i dagtilbud i 3 danske kommuner. Ved hjælp af interviews med ansatte i børn- og ungeforvaltningerne, spørgeskemaundersøgelser blandt kommunens dagtilbudsledere og en diskursanalyse af kommunens offentligt tilgængelige materiale på deres hjemmesider bliver det dels undersøgt, hvilke metoder der anvendes, og hvor udbredt arbejdet med disse metoder er, dels undersøges holdninger og forståelser af evidens og evidensbaserede metoders brug og relevans i dagtilbud.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagInstitut for Uddannelse, Læring og Filosofi, Aalborg Universitet
Antal sider55
ISBN (Elektronisk)978-87-91543-87-6
StatusUdgivet - 2012

Emneord

  • pædagogisk arbejde

Citationsformater