En kvalitativ undersøgelse af danske lærerstuderendes forestillinger om hvordan mundtligt fagsprog kan aktualiseres i Natur & teknologiundervisningen.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Abstract

Det er velkendt, at fagsprog har særlige kendetegn (Lemke,1990) og at det er vigtigt, at eleverne selv anvender fagsproget eksperimenterende for at lære (Mercer,2019,Wegerif,1999, Mitchell,2010,Alexander,2017). Det kan imidlertid være en udfordring for lærerne at tilrettelægge en undervisning, der giver mulighed for dette.
OriginalsprogDansk
Publikationsdatomaj 2021
StatusUdgivet - maj 2021
BegivenhedNOFA8 – The 8th Nordic Conference on Subject Education: Creativity, Literacy and Critical Thinking in Subject Education: Issues and Trends for the 21st Century - Online due to the Corona pandemic, Bergen, Norge
Varighed: 18 maj 202120 maj 2021
https://www.hvl.no/en/research/conference/nofa8/

Konference

KonferenceNOFA8 – The 8th Nordic Conference on Subject Education
LokationOnline due to the Corona pandemic
Land/OmrådeNorge
ByBergen
Periode18/05/2120/05/21
Internetadresse

Citationsformater