Abstract
Artiklen beskriver, hvilke elementer der er centrale at have fokus på, når der tales om evalueringskultur i dagtilbud i lyset af den styrkede pædagogiske læreplan. Der peges på, at lederen skal have opmærksomheden rettet mod at facilitere en kvalitetsbevidst lærings- og evalueringskultur med afsæt i en dynamisk daglig evaluering, hvor der etableres en læringskultur med fokus på løbende feedback på opgaveløsningen. En feedback , der er dialogbaseret og læringsorienteret frem for præstationsorienteret. En pointe i artiklen er, at vi ikke kan have en stærk læringskultur, uden at den enkelte er villig til at bringe sin dømmekraft i spil, og omvendt kan dømmekraften kun udvikles gennem en stærk læringskultur.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 21 |
Udgave nummer | 8 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - maj 2018 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Evaluering
- Feedback
- Læringskultur
- evaluering
- evalueringskultur
- læring
- Læring, pædagogik og undervisning