En stærk lærings- og evalueringskultur forudsætter feedback i hverdagen

Dorthe Andersen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen beskriver, hvilke elementer der er centrale at have fokus på, når der tales om evalueringskultur i dagtilbud i lyset af den styrkede pædagogiske læreplan. Der peges på, at lederen skal have opmærksomheden rettet mod at facilitere en kvalitetsbevidst lærings- og evalueringskultur med afsæt i en dynamisk daglig evaluering, hvor der etableres en læringskultur med fokus på løbende feedback på opgaveløsningen. En feedback , der er dialogbaseret og læringsorienteret frem for præstationsorienteret. En pointe i artiklen er, at vi ikke kan have en stærk læringskultur, uden at den enkelte er villig til at bringe sin dømmekraft i spil, og omvendt kan dømmekraften kun udvikles gennem en stærk læringskultur.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLedelse i Morgen
Vol/bind21
Udgave nummer8
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - maj 2018

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Evaluering
  • Feedback
  • Læringskultur
  • evaluering
  • evalueringskultur
  • læring
  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater