En systemteoretisk analyse af underviseres medlemskab af uddannelsessteder

Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomKandidatspecialeFormidling

9 Downloads (Pure)

Abstract

Afhandlingen undersøger ved hjælp af Niklas Luhmanns systemteori, hvordan undervisere på to uddannelsessteder der skal fusionere, er med til at bidrage til det nye uddannelsesstedets selvbeskrivelse. Der konkluderes, at undervisernes egen iagttagelse af uddannelsesstedet afgør hvilke faktorer der findes relevante. Elementer som studieordning og bekendtgørelse, har afgørende roller i denne selvbeskrivelse.
OriginalsprogDansk
StatusUdgivet - sep. 2014

Emneord

  • samfundsvidenskabelige fag
  • uddannelse
  • interview
  • pædagogik
  • pædagoguddannelsen
  • feltarbejde
  • sociologi
  • undervisning
  • hermeneutisk metode
  • kvalitativ metode
  • organisationsteori
  • implementering
  • analyse
  • professionsuddannelser
  • interviewundersøgelser

Citationsformater