En systemteoretisk analyse af underviseres medlemskab af uddannelsessteder

    Publikation: Kandidat/diplom/masterKandidatspecialeFormidling

    378 Downloads (Pure)

    Abstract

    Afhandlingen undersøger ved hjælp af Niklas Luhmanns systemteori, hvordan undervisere på to uddannelsessteder der skal fusionere, er med til at bidrage til det nye uddannelsesstedets selvbeskrivelse. Der konkluderes, at undervisernes egen iagttagelse af uddannelsesstedet afgør hvilke faktorer der findes relevante. Elementer som studieordning og bekendtgørelse, har afgørende roller i denne selvbeskrivelse.
    OriginalsprogDansk
    StatusUdgivet - sep. 2014

    Emneord

    • sociologi
    • Niklas Luhmann
    • pædagogisk sociologi
    • systemteori
    • pædagoguddannelsen
    • organisationsteori
    • fusion
    • pædagogik
    • professionsuddannelser
    • feltarbejde
    • implementering
    • interviewundersøgelser
    • uddannelse
    • undervisning
    • samfundsvidenskabelige fag
    • analyse
    • hermeneutisk metode
    • radikal hermeneutik
    • interview
    • kvalitativ metode

    Citationsformater