En vigtig kilde til viden om børns hverdagsliv er børnene selv

Lisbeth Madsen, Helle Boje

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    I artiklen beskrives tre metoder til at inddrage og involvere børn i forsknings- og udviklingsarbejde. De tre metoder stammer fra den deltagelsesorienterede forskningstilgang ”Participatory rural appraisal" (PRA). De tre metoder er Diamant Ranking, Mapping og Tidscirklen. Metoderne er udvalgt på baggrund af et review, som er udarbejdet som en del af projektet Inklusion i et børneperspektiv, der er finansieret af NUBU (National Videncenter for Børn og Unge).
    OriginalsprogDansk
    Tidsskrift0-14
    Vol/bind4/2013
    Udgave nummer23. årgang
    Sider (fra-til)88-91
    Antal sider3
    ISSN0906-5873
    StatusUdgivet - 2013

    Emneord

    • social inklusion
    • aktionsforskning
    • børnehaver

    Citationsformater