Projekter pr. år
Abstract
I artiklen beskrives tre metoder til at inddrage og involvere børn i forsknings- og udviklingsarbejde. De tre metoder stammer fra den deltagelsesorienterede forskningstilgang ”Participatory rural appraisal" (PRA). De tre metoder er Diamant Ranking, Mapping og Tidscirklen. Metoderne er udvalgt på baggrund af et review, som er udarbejdet som en del af projektet Inklusion i et børneperspektiv, der er finansieret af NUBU (National Videncenter for Børn og Unge).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | 0-14 |
Vol/bind | 4/2013 |
Udgave nummer | 23. årgang |
Sider (fra-til) | 88-91 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 0906-5873 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- social inklusion
- børnehaver
- aktionsforskning
- Participatory rural appraisal
- kvalitativ metode
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Fil