Enactive og handlingsorienteret bevægelsesdidaktik i folkeskolen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterFormidling

Abstract

Oplægget introducerer en enactiv og handlingsorienteret tilgang til læring, som lægger vægt på kroppens rolle i læringsprocessen, fordi den aktivt bidrager til at skabe mening i den verden eleven møder. Det er en forskydning væk fra en traditionel kognitiv tilgang og mod en mere fænomenologisk tilgang. Her er det den kropsligt handlende konfrontation, som bringer eleven i samspil med sagen, hvilket stimulerer elevens nysgerrighed og fremmer meningsdannelse via refleksion og forestillingsevne.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato6 dec. 2018
StatusUdgivet - 6 dec. 2018
BegivenhedRE:MOVE: Bevægelse og læring - i dagsinstitution og skole - VIA UC, Ceresbyen 24 Aarhus C, Aarhus, Danmark
Varighed: 6 dec. 20186 dec. 2018
https://www.via.dk/efter-og-videreuddannelse/uddannelsestilbud/konferencer/remove-2018

Konference

KonferenceRE:MOVE
LokationVIA UC, Ceresbyen 24 Aarhus C
Land/OmrådeDanmark
ByAarhus
Periode06/12/1806/12/18
Internetadresse

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater