Abstract
Det at indgå i sociale relationer kan være en udfordring for alle elever, men det er især vanskeligt for børn med diagnoser og børn, der af andre grunde
ikke har nemt ved at koncentrere sig. Det kan give
udfordringer for disse børn at være deltagende i en
undervisning, der for eksempel forudsætter at eleverne kan udvikle samarbejdskompetencer og lære
at præsentere og reflektere over egen arbejdsproces i et længere planlagt forløb. Artiklen handler om, hvordan undervisere på to forskellige specialskoler, med gode erfaringer, har valgt at arbejde med engineering på deres skoler.
ikke har nemt ved at koncentrere sig. Det kan give
udfordringer for disse børn at være deltagende i en
undervisning, der for eksempel forudsætter at eleverne kan udvikle samarbejdskompetencer og lære
at præsentere og reflektere over egen arbejdsproces i et længere planlagt forløb. Artiklen handler om, hvordan undervisere på to forskellige specialskoler, med gode erfaringer, har valgt at arbejde med engineering på deres skoler.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2023 |
Antal sider | 10 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Børn og unge