Abstract
Denne artikel vil eksemplificere den sags-tilgang til undervisning og problemløsning,
som karakteriserer engineering, hvor eleverne anvender mange former for viden til systematisk at designe eller forbedre redskaber, maskiner, strukturer, eller processer. Kun relevant viden og relevante arbejdsformer har værdi i den konkrete
problemløsning, hvorfor udvælgelse af viden og arbejdsformer er et afgørende element, når man arbejder med engineering.
som karakteriserer engineering, hvor eleverne anvender mange former for viden til systematisk at designe eller forbedre redskaber, maskiner, strukturer, eller processer. Kun relevant viden og relevante arbejdsformer har værdi i den konkrete
problemløsning, hvorfor udvælgelse af viden og arbejdsformer er et afgørende element, når man arbejder med engineering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | nr 2 |
Udgave nummer | 21. årgang |
Sider (fra-til) | 54-65 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Engineering i skolen
- naturfag