Abstract
Analysen ser nærmere på engineerings potentiale som en pædagogisk praksis i skolen.
Med udgangspunkt i primært forskning fra USA starter analysen med at udrede hvordan engineering
hænger sammen med integration af STEM-fagene (naturfag, teknologi, engineering og matematik).
Engineering har potentialet til at binde STEM-fagene sammen i integreret undervisning. Derfor sættes der i analysens anden del fokus på didaktiske pointer vedrørende engineering-undervisning. Flere studier
peger på et stort behov for efteruddannelse af lærere til at anvende engineering i undervisningen.
Analysens tredje del fokuserer på eksempler på hvordan man kan udvikle læreres kompetencer til at undervise i engineering-aktiviteter.
Med udgangspunkt i primært forskning fra USA starter analysen med at udrede hvordan engineering
hænger sammen med integration af STEM-fagene (naturfag, teknologi, engineering og matematik).
Engineering har potentialet til at binde STEM-fagene sammen i integreret undervisning. Derfor sættes der i analysens anden del fokus på didaktiske pointer vedrørende engineering-undervisning. Flere studier
peger på et stort behov for efteruddannelse af lærere til at anvende engineering i undervisningen.
Analysens tredje del fokuserer på eksempler på hvordan man kan udvikle læreres kompetencer til at undervise i engineering-aktiviteter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA |
Vol/bind | 2 |
Sider (fra-til) | 64-82 |
Antal sider | 19 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - jun. 2017 |
Emneord
- naturfag
- Undervisningsformer
- engineering
- efteruddannelse
- lærere