Engineering - svaret på naturfagenes udfordringer?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Analysen ser nærmere på engineerings potentiale som en pædagogisk praksis i skolen.
Med udgangspunkt i primært forskning fra USA starter analysen med at udrede hvordan engineering
hænger sammen med integration af STEM-fagene (naturfag, teknologi, engineering og matematik).
Engineering har potentialet til at binde STEM-fagene sammen i integreret undervisning. Derfor sættes der i analysens anden del fokus på didaktiske pointer vedrørende engineering-undervisning. Flere studier
peger på et stort behov for efteruddannelse af lærere til at anvende engineering i undervisningen.
Analysens tredje del fokuserer på eksempler på hvordan man kan udvikle læreres kompetencer til at undervise i engineering-aktiviteter.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA
Vol/bind2
Sider (fra-til)64-82
Antal sider19
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - jun. 2017

Emneord

  • naturfag
  • Undervisningsformer
  • engineering
  • efteruddannelse
  • lærere

Citationsformater