Abstract
I en tid med stor efterspørgsel på sygeplejersker i både regioner og kommuner kan det virke absurd at tilbyde studerende at lære sygepleje helt andre steder. Dette er dog netop afsættet for dette kapitel, hvor vi diskuterer, hvordan entreprenørskabsbaseret praktik for sygeplejestuderende i ikke-sygeplejefaglige miljøer kan være givende for såvel den studerende som for vores velfærdssamfund. Eksperimentet brød med de traditionelle rammer for klinikforløb på sygeplejerskeuddannelsen, hvilket ifølge de studerende selv har medført unikke læringsoplevelser, hvor der foregår en dialektisk proces mellem professionsfaglig og personlig udvikling i de ikke-sygeplejefaglige kontekster.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Transformationer - i social innovation og entreprenørskabsdidaktik |
Redaktører | Michael Breum Ramsgaard, Jesper Gaarsdal, Raffaele Brahe-Orlandi, Astrid Kidde Larsen Nørgaard |
Antal sider | 18 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | jan. 2024 |
Sider | 158-175 |
Kapitel | 8 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7298-977-8 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7298-976-1 |
Status | Udgivet - jan. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning