Abstract
I de senere år er MOOC (Massive Open Online Courses) blevet en faktor på uddannelsesområdet. MOOC-forskning er et forholdsvist nyt felt, men har inden for de seneste 2-3 år udviklet sig med hastige skridt (Liyanagunawardena et al. 2013, Bayne & Ross 2014). En stor del af denne forskning har haft sit fokus på deltagernes læring og på passende businessmodeller. Forskningen viser, at online studerende almindeligvis er ældre studerende (Doyle 2009, Galy et al. 2011), og fordi de fleste af dem har jobs og familie, der tager en stor del af deres tid, er de mindre tilbøjelige til at prioritere sociale aktiviteter (Kahu et al. 2013). Ydermere anser de fleksibiliteten i online læring som vital (Park & Choi 2009), og de finder det vigtigt, at deres tidligere erfaringer bliver accepteret og integreret i den nye viden, de tilegner sig (Henderson, Noble & George-Walker 2009, Kahu et al. 2014, Toynton 2005).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Uddannelsesinstitutionelle Grænser : casebeskrivelser og forskningsperspektiver |
Redaktører | Peter Bukovica Gundersen |
Antal sider | 3 |
Udgivelsessted | UCSJ |
Publikationsdato | apr. 2015 |
Sider | 35-37 |
Status | Udgivet - apr. 2015 |
Emneord
- lærere