Erfaringer med litteratursøgning og kildekritik som obligatorisk del af skriftlige opgaver: En undersøgelse af informationsadfærd

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    Abstract

    Denne opgave omhandler en interviewundersøgelse af studerende og underviseres erfaringer, med litteratursøgning som et obligatorisk element i skriftlige opgaver ved Sygeplejerskeuddannelsen i Århus. Udgangspunktet for undersøgelsen var en diskrepans mellem undervisernes forventninger til de studerendes kompetencer, og de studerendes præstation i opgaverne. Undersøgelsen identificerer en række faktorer der har betydning for de studerendes indsats, og faktorer der spiller en rolle i forhold til undervisernes bedømmelse af opgavebesvarelserne. Disse faktorer ses i teoretisk lys, henholdsvis adfærdsteori og læringsteori.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider36
    StatusUdgivet - maj 2010
    BegivenhedErfaringer med litteratursøgning og kildekritik som obligatorisk del af skriftlige opgaver -
    Varighed: 1 maj 2010 → …

    Konference

    KonferenceErfaringer med litteratursøgning og kildekritik som obligatorisk del af skriftlige opgaver
    Periode01/05/10 → …

    Emneord

    • evaluering
    • læringsmål
    • motivation
    • læringsudbytte
    • litteratursøgning
    • læring

    Citationsformater