Projekter pr. år
Abstract
Undersøgelsen har til formål at opfange erfaringer og beskrive de praksisser der etableres med digitalt understøttet undervisning og læring. Da første nedlukning var uventet kan det ikke forventes at praksisserne der etableres i denne periode afspejler online undervisning i andre situationer end i nødundervisning men undersøgelsen vil pege på muligheder i onlineundervisning på baggrund af erfaringerne fra forårets nedlukning.
Rapporten dækker systemlandskaberne i det forskellige institutioner før og under nedlukningen, den teoretiske begrebsramme for undersøgelsen,undersøgelsesdesign og analyse for at besvare 4 centrale undersøgelsesspørgsmål. : 1) Hvilken variation af digitalt understøttede didaktiske praksisser har etableret sig på tværs af institutionstyper og fagområder? 2) Hvordan oplever studerende forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige studerende, bl.a. i forhold til oplevet læringsudbytte, læringsstrategier og mestringsoplevelser? 3) Hvordan oplever undervisere forskellige praksisser, og hvilken betydning har de for forskellige undervisere, for deres forhold til de studerende, samt deres oplevelse af faglig og professionel tilfredshed? 4) Hvordan påvirker de digitalt understøttede praksisser hhv. A. Samarbejdet mellem studerende og B. Samarbejdet mellem undervisere og studerende? Undersøgelsen består af 4 dele: • En spørgeskemaundersøgelse blandt 85.000 studerende fordelt på 9 institutioner • En spørgeskemaundersøgelse blandt 6.000 undervisere fordelt på de samme 9 institutioner • En interviewundersøgelse med strategisk udvalgte respondenter fra de to spørgeskemaundersøgelser • En kortlægning af institutionernes systemlandskaber og organisatoriske ressourcer ift. omlægning til onlineundervisning
Bidragets oversatte titel | Experiences with online teaching in 9 further education institutions in spring 2020 |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Antal sider | 175 |
---|---|
Status | Udgivet - jan. 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- blended learning
- covid-19
- didaktik
- læring
- online undervisning
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 9 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Projekter
- 2 Afsluttet
-
Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 10 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020
Buus, L. (Projektleder), Georgsen, M. (Projektdeltager), Qvortrup, A. (Projektdeltager), Kjær Andersen, I. S. (Projektdeltager), Skytte Asmussen, I. (Projektdeltager), Bak, C. K. (Projektdeltager), Dalsgaard, C. (Projektdeltager), Geisnæs, D. (Projektdeltager), Graf, S. T. (Projektdeltager), Gundersen, P. (Projektdeltager), Gynther, K. (Projektdeltager), Horn, L. H. (Projektdeltager), Jensen, S. T. (Projektdeltager), Jørgensen, A. (Projektdeltager), Jørnø, R. L. (Projektdeltager), Kjærgaard, T. (Projektdeltager), Konnerup, U. (Projektdeltager), Larsen, I. K. (Projektdeltager), Larsen, S. (Projektdeltager), Lorentzen, R. F. (Projektdeltager), Lyngsø, A. (Projektdeltager), Marinos, N. (Projektdeltager), Nielsen, S. (Projektdeltager), Nortvig, A.-M. (Projektdeltager), O'Neill, L. D. (Projektdeltager), Pallesen, T. A. (Projektdeltager), Petersson, M. (Projektdeltager), Puck, M. R. (Projektdeltager), Rasmussen, F. (Projektdeltager), Riis, M. (Projektdeltager), Ruge, D. (Projektdeltager), Spejlborg Sejersen, T. (Projektdeltager), Skovbjerg, A. (Projektdeltager), Troelsen, R. (Projektdeltager) & Sverregaard, J. S. (Projektdeltager)
15/05/20 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Forskning
-
Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 10 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020
Buus, L. (Projektleder), Lorentzen, R. F. (Projektdeltager) & Lyngsø, A. (Projektdeltager)
15/05/20 → 31/12/20
Projekter: Projekt › Forskning
-
Projektpædagogikkens potentialer 2024
Lyngsø, A. (Deltager)
17 maj 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Seminar
Fil -
Keynote: Onlineundervisning under COVID 19-nedlukningen - hvad har vi lært?
Georgsen, M. (Oplægsholder)
11 nov. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil -
Fra NET (til Covid-19) til online undervisning
Lyngsø, A. (Oplægsholder)
19 apr. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Fra NET (til Covid-19) til digitale læringsfællesskaber
Lyngsø, A. (Oplægsholder)
21 maj 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Præsentation: Betingelser for interaktion, engagement og læring i det asynkrone online læringsrum – hvordan gør vi det muligt at deltage, når undervisningen foregår online?
Georgsen, M. (Oplægsholder)
16 nov. 2021Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg