Ergoterapeutisk undersøgelse og intervention ved kognitive dysfunktioner generelt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Dette første kapitel i "Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner" beskriver nogle generelle elementer i den ergoterapeutiske undersøgelse og intervention ved kognitive dysfunktioner. Omdrejningspunktet er begreber hentet fra arbejdsprocesmodellen Occupational Therapy Intervention Proces Model (OTIPM), koblet med ergoterapeutiske og aktivitetsvidenskabelige begreber. Det er begreber som roller, vaner, aktivitetsidentitet og aktivitetsbalance. Lærebogen "Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner" har til hensigt at fremme evidensbaseret praksis inden for ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner. Formålet med ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner er at mindske aktivitetsbegrænsninger, fremme deltagelse i hverdaglivets aktiviteter samt støtte borgeren til at genvinde kontrol over livet.
OriginalsprogDansk
TitelErgoterapi ved kognitive dysfunktioner
RedaktørerHanne Kaa Kristensen, Anne Sofie Bach Schou
Antal sider35
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagMunksgaard
Publikationsdato15 okt. 2020
Sider11-45
Kapitel1
ISBN (Trykt)978-87-628-1984-9
StatusUdgivet - 15 okt. 2020

Emneord

  • ergoterapi

Citationsformater