Abstract
Dette første kapitel i "Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner" beskriver nogle generelle elementer i den ergoterapeutiske undersøgelse og intervention ved kognitive dysfunktioner. Omdrejningspunktet er begreber hentet fra arbejdsprocesmodellen Occupational Therapy Intervention Proces Model (OTIPM), koblet med ergoterapeutiske og aktivitetsvidenskabelige begreber. Det er begreber som roller, vaner, aktivitetsidentitet og aktivitetsbalance. Lærebogen "Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner" har til hensigt at fremme evidensbaseret praksis inden for ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner. Formålet med ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner er at mindske aktivitetsbegrænsninger, fremme deltagelse i hverdaglivets aktiviteter samt støtte borgeren til at genvinde kontrol over livet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Ergoterapi ved kognitive dysfunktioner |
Redaktører | Hanne Kaa Kristensen, Anne Sofie Bach Schou |
Antal sider | 35 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Munksgaard |
Publikationsdato | 15 okt. 2020 |
Sider | 11-45 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-628-1984-9 |
Status | Udgivet - 15 okt. 2020 |
Emneord
- ergoterapi
- OTIPM
- Observation
- Transaktional Model for Aktivitet
- arbejdsprocesmodel
- intervention
- kognitive dysfunktioner
- undersøgelse