Escape Room i undervisningen - en historie fra Københavns Professionshøjskole: PIP Episode 13

Steen Nielsen (Udvikler), Søren Mikael Kristensen (Udvikler), Therese Nørholm Christiansen (Udøver)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionPodcast, musik- og lydproduktionFormidling

Abstract

Escape Room forvandler studerende til undersøgende detektiver: Det er både sjovt og lærerigt

”Det vigtige element er, at det er spilbaseret. Det kommer til udtryk ved, at de har det skidesjovt, når de laver det her. Det er så sjældent, at jeg oplever, at de studerende griner og hygger sig undervejs samtidig med, at de lærer.”

I dette afsnit af Pædagogisk It Podcast ser vi nærmere på den didaktiske brug af Escape Rooms i undervisningen. Vi har besøgt Therese Nørholm Christiansen og Helge Suneson på Københavns Professionshøjskole.

At løse gåder og gøre det i fællesskab er populært, og det udnytter Therese i sin undervisning. Hun underviser på fjerde semester på sygeplejerskeuddannelsen og emnet er klinisk lederskab.

I afsnittet fortæller hun mere om de didaktiske overvejelser bag rummet.

Det handler i stikord om

Hvad er et Escape Room og hvordan bygger man et?

Spilbaseret design og debriefing

Scenariedidaktik og simulation

Udforskning, samarbejde og refleksion

Gode råd til at komme i gang

I serien: UCN Pædagogisk it Podcast (PIP)
PIP er en podcast-serie udviklet af Pædagogisk IT på Professionshøjskolen UCN
OriginalsprogDansk
Publikationsdato28 nov. 2022
UdgivelsesstedSpreaker.com
PublikationsmedierOnline
Størrelse29:13
StatusUdgivet - 28 nov. 2022

Citationsformater