Eskalerende skolevanskeligheder og Kamillas vej tilbage til skolen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen er baseret på en case der handler om Kamilla, der nu går i 9. klasse. Casen er et eksempel på, hvordan et svært skoleforløb med mistrivsel, fravær og flere skoleskift, med et vedholdende samarbejde og en fælles indsats kan vendes. Et skoleskift til en ny skole, hvor der bl.a. blev etableret et fælles samarbejde mellem PPR, skoleleder, lærere, forældre, Kamilla og de andre elever i klassen, kommer til at skabe positive forandringer og nye forståelses- og handlemuligheder for både elever, lærere og forældre. Med casen vil vi vise, hvordan skolevanskeligheder, som ofte knyttet til enkeltbørn, må forstås i sammenhæng med skolen, skolens betingelser og samarbejdet om og med eleverne.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk psykologisk tidsskrift
ISSN1903-0002
StatusAccepteret/In press - 2024

Emneord

  • Børn og unge
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Socialt arbejde og sociale forhold

Citationsformater