Et æstetisk afsæt – stemte øjeblikke

Hanne Kusk

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Baggrunden for artiklen er et projekt gennemført ved Børn og Unges Kultur, hvor ni pædagogstuderendes arbejde med æstetiske projekter og deres didaktiske overvejelser i forbindelse med projekterne beskrives og analyseres. Ved gennemlæsning af iagttagelser, praksisfortællinger og besvarelser viser det sig, at stemthed er et tilbagevendende begreb. Stemthed er en åben og engageret indstilling til æstetisk virksomhed I artiklen vil jeg drøfte nedenstående spørgsmål: hvordan opstår stemte øjeblikke? Kan de planlægges? Hvad kræver det af pædagogen/læreren? Hvad kan stemthed anvnedes til?
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind13. årg
Udgave nummer3
Sider (fra-til)30-35
Antal sider6
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - okt. 2011

Emneord

  • didaktiske overvejelser
  • æstetik
  • pædagogik

Citationsformater