Abstract
Denne artikel præsenterer et bud på en analyse af den fordeling af de videregående uddannelser på to ministerier, som har været en realitet siden 2001. Opdelingen havde forløbere i ressortændringer, som blev foretaget under SR-regeringen efter 1987 og som førte til at universiteter, forskning og akademiske uddannelser blev samlet i Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. Forløbet diskuteres med afsæt i forholdet mellem videnpolitiske og forvaltningspolitiske hensyn - det vil sige hensyn til de dagsordner, der knytter sig til en politik for viden i vidensamfundet og - hensyn til de dagsordner der sættes for, hvordan centralforvaltningen kan bringe samfundets institutioner til at spille en given rolle i videnpolitikken.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Gjallerhorn |
Vol/bind | 2010 |
Udgave nummer | 11 |
Sider (fra-til) | 41-53 |
Antal sider | 32 |
ISSN | 2446-0273 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv