Et diagnostisk landkort over kompetenceudvikling og læring: pejlinger og skitser

Stefan Hermann

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskningpeer review

Abstract

Kompetence- og læringsbegreberne fremstår i dag som grundsten i overgangen til vidensamfundet. På den måde er begreberne med til at strukturere stadigt flere kultu¬relle, sociale, politiske og økonomiske problemstillinger. Stefan Hermann anlægger et diagnostisk og sociologisk perspektiv på denne udvikling. Han analyserer, hvordan begreberne kompetence, kompetenceudvikling og læring udfordrer mere traditionelle - og muligvis stadigt væsentlige - begreber som kvalifikationer og faglighed. Rapporten leverer således en tiltrængt analyse af nogle af de centrale udfordringer, begrebernes voldsomme popularitet stiller samfundet overfor.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagDanmarks Pædagogiske Universitetsforlag
Udgave3
Antal sider89
ISBN (Trykt)978 87 7684 215 4
StatusUdgivet - 2008

Citationsformater