TY - BOOK
T1 - Et diagnostisk landkort over kompetenceudvikling og læring
T2 - pejlinger og skitser
AU - Hermann, Stefan
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - Kompetence- og læringsbegreberne fremstår i dag som grundsten i overgangen til vidensamfundet. På den måde er begreberne med til at strukturere stadigt flere kultu¬relle, sociale, politiske og økonomiske problemstillinger. Stefan Hermann anlægger et diagnostisk og sociologisk perspektiv på denne udvikling. Han analyserer, hvordan begreberne kompetence, kompetenceudvikling og læring udfordrer mere traditionelle - og muligvis stadigt væsentlige - begreber som kvalifikationer og faglighed. Rapporten leverer således en tiltrængt analyse af nogle af de centrale udfordringer, begrebernes voldsomme popularitet stiller samfundet overfor.
AB - Kompetence- og læringsbegreberne fremstår i dag som grundsten i overgangen til vidensamfundet. På den måde er begreberne med til at strukturere stadigt flere kultu¬relle, sociale, politiske og økonomiske problemstillinger. Stefan Hermann anlægger et diagnostisk og sociologisk perspektiv på denne udvikling. Han analyserer, hvordan begreberne kompetence, kompetenceudvikling og læring udfordrer mere traditionelle - og muligvis stadigt væsentlige - begreber som kvalifikationer og faglighed. Rapporten leverer således en tiltrængt analyse af nogle af de centrale udfordringer, begrebernes voldsomme popularitet stiller samfundet overfor.
M3 - Bog
SN - 978 87 7684 215 4
BT - Et diagnostisk landkort over kompetenceudvikling og læring
PB - Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag
CY - København
ER -