Abstract
I artiklen præsenteres afprøvningen af et didaktisk design med fokus på elever med og i skriftsprogsvanskeligheder og deres anvendelse af læse- og skriveteknologi. Målet med det didaktiske design er: 1) at styrke elevernes udvikling af selvstændige teknologibaserede læse- og skrivestrategier, 2) at inkludere eleverne i den almene danskundervisning. Det første undersøges med dataindsamlingsmetoden think-aloud, mens det andet undersøges gennem observationer og elevinterview. Undersøgelsen peger på, at fokuseleverne stilladseres gennem det didaktiske design, mens designets inklusionspotentiale falder forskelligt ud. I artiklen introduceres derfor tre perspektiver af betydning for disse elevers inklusion.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Studier i læreruddannelse og -profession |
Vol/bind | Årg. 2 |
Udgave nummer | Nr.1 |
Sider (fra-til) | 90-116 |
Antal sider | 26 |
ISSN | 2445-8538 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning