Abstract
Handlekompetence kan forstås på forskellige måder, er egentlig taget fra virksomhedsideologier, overført til sundhedsvæsenet og kan opfattes som noget mennesker skal gøre på bestemte måder . Handlekompetence kan imidlertid også betragtes, som de velinformerede beslutninger mennersker træffer, som måske ikke er forenelige med en traditionel sundhedsprofessionel tænkning. Undervisning kan bidrage til at patienter kan træffe de beslutninger de mener er de bedste netop for dem, hvorigennem de viser handlekompetence.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Sundhedspædagogik i sundhedsfremme |
| Redaktører | Venka Simovska, Jeanette Magne Jensen, Nonica Susanne Carlsson |
| Antal sider | 12 |
| Udgivelsessted | København |
| Forlag | Gad |
| Publikationsdato | 1 maj 2024 |
| Udgave | 2. |
| Sider | 211-222 |
| Kapitel | 15 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-12-07202-7 |
| Status | Udgivet - 1 maj 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Sundhedspædagogik