Abstract
Artiklen formulerer, med baggrund i en beskrivelse af et internationalt forløb på pædagoguddannelsen, spørgsmålet om hvorledes det særlige komparative blik, som udenlandske studerende møder dansk pædagogik og den danske undervisningstradition med, kan skærpe vores egen opmærksomhed på centrale begreber som deltagelse, demokratisk dannelse og selvbestemmelse. - Ikke mindst hvorledes udenlandske studerende møder disse centrale begreber i undervisning og feltstudier, som noget man både underviser i og underviser med. Et af de centrale spørgsmål bliver derfor hvordan en socialpædagogisk tilgang afspejler sig i uddannelsen af kommende socialpædagoger.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for Socialpædagogik |
Udgave nummer | 24 |
Sider (fra-til) | 23-28 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 1398-3717 |
Status | Udgivet - dec. 2009 |
Emneord
- socialpædagogik