Et lærerperspektiv på demokrati som livsform i skolens vigtigste fællesskab - klassen.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet har fokus på skolens centrale fællesskab: klassen og den betydning, lærerens arbejde hermed har for udviklingen af elevernes forståelser af, erfaringer med og kompetencer til at indgå i demokratiske fællesskaber. Kapitlet bygger på en empirisk undersøgelse af, hvordan lærere arbejder med dette i otte forskellige skoler og på forskellige klassetrin, og indeholder mange konkrete eksempler fra dagligdagen i skolen.
OriginalsprogDansk
TitelHvorfor går børn i skole?
RedaktørerElsebeth Jensen, Ole Løw
Antal sider13
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato29 feb. 2020
Sider193-205
Kapitel13
ISBN (Trykt)9788750053651
StatusUdgivet - 29 feb. 2020

Emneord

  • folkeskolen

Citationsformater