Abstract
I denne artikel møder vi Jesper Sehested,
som fortæller om valg og fravalg af læse- og
skriveteknologi gennem skole, uddannelse og
voksenliv. Nationalt Videncenter for Læsning
mødte Jesper med nysgerrighed på hans erfaringer med teknologierne, men interviewet kom
hurtigt til at handle om meget andet også. Alt
det, der afgør, om teknologierne overhovedet
tages i brug, og om de er en støtte eller en udfordring for den enkelte person. I artiklen følger
vi Jespers liv kronologisk, hvorefter nogle gode
råd til lærere skitseres, og afslutningsvist fremhæves nogle af Jespers øjenåbnende perspektiver på teknologi og ordblindhed.
som fortæller om valg og fravalg af læse- og
skriveteknologi gennem skole, uddannelse og
voksenliv. Nationalt Videncenter for Læsning
mødte Jesper med nysgerrighed på hans erfaringer med teknologierne, men interviewet kom
hurtigt til at handle om meget andet også. Alt
det, der afgør, om teknologierne overhovedet
tages i brug, og om de er en støtte eller en udfordring for den enkelte person. I artiklen følger
vi Jespers liv kronologisk, hvorefter nogle gode
råd til lærere skitseres, og afslutningsvist fremhæves nogle af Jespers øjenåbnende perspektiver på teknologi og ordblindhed.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Vol/bind | 2020 |
Udgave nummer | 26 |
Sider (fra-til) | 46-49 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 15 sep. 2019 |
Emneord
- læsning