Abstract
I denne artikel sætter vi fokus på undervisningen i FGU i et mangfoldigt læringsmiljø. I artiklen belyses begre-berne ’mangfoldige læringsmiljøer’, ’didaktisk design’ og ’multimodalitet’, som centrale begreber for at kvalifi-cere og tale om, hvordan FGU-lærere kan arbejde didaktisk og pædagogisk med at skabe mangfoldige delta-gelsesmuligheder for FGU-elever gennem inddragelse af digitale teknologier og med eleverne som medskabere af undervisningsforløb. Med udgangspunkt i to cases beskrives, hvordan man skaber et mangfoldigt lærings-miljø i undervisningen gennem et didaktisk design, der medtænker digitale teknologier og multimodale produk-tioner. I artiklen præsenteres ligeledes praksiseksempler på anvendelse af digitale teknologier samt digitale produktioner, der kan understøtte og inspirere til en mangfoldig undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 26 sep. 2022 |
Udgivelsessted | Odense M |
Udgiver | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Antal sider | 12 |
Status | Udgivet - 26 sep. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- læringsmiljøer
- teknologi
- didaktik