Et mangfoldigt læringsforløb på FGU: Et læringsforløb med fokus på anvendelse af teknologi

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

102 Downloads (Pure)

Abstract

I denne artikel sætter vi fokus på undervisningen i FGU i et mangfoldigt læringsmiljø. I artiklen belyses begre-berne ’mangfoldige læringsmiljøer’, ’didaktisk design’ og ’multimodalitet’, som centrale begreber for at kvalifi-cere og tale om, hvordan FGU-lærere kan arbejde didaktisk og pædagogisk med at skabe mangfoldige delta-gelsesmuligheder for FGU-elever gennem inddragelse af digitale teknologier og med eleverne som medskabere af undervisningsforløb. Med udgangspunkt i to cases beskrives, hvordan man skaber et mangfoldigt lærings-miljø i undervisningen gennem et didaktisk design, der medtænker digitale teknologier og multimodale produk-tioner. I artiklen præsenteres ligeledes praksiseksempler på anvendelse af digitale teknologier samt digitale produktioner, der kan understøtte og inspirere til en mangfoldig undervisning.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato26 sep. 2022
UdgivelsesstedOdense M
UdgiverUCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Antal sider12
StatusUdgivet - 26 sep. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læringsmiljøer
  • teknologi
  • didaktik

Citationsformater