Et sprog til at tale om litteratur - fra love <3 til fagligt værdsatte diskurser

Kristine Kabel

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Hvordan kan elevers sprog om litteratur karakteriseres, og hvordan kan de støttes i at udvikle deres vurderende sprog som en integreret del af litteraturundervisningen? Det er centrale spørgsmål for danskfaget, for eleverne har brug for at udvikle særligt interpersonelle sproglige ressourcer, hvis de skal have mulighed for på institutionelt værdsatte måder at forholde sig vurderende til litteratur i udskolingen og til folkeskolens afsluttende prøver, ligesom de kan siges at have brug for det for at kunne deltage i et demokrati.
    OriginalsprogDansk
    TitelLitteraturlyst og læring
    RedaktørerDorte Østergren-Olsen, Lene Herholdt
    ForlagDansk Psykologisk Forlag
    Publikationsdato2012
    ISBN (Trykt)978-87-7706-797-6
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • danskundervisning
    • literacy
    • litteratur

    Citationsformater