Abstract
Der beskrives et tværfagligt fælles teoretisk
undervisningsforløb med deltagelse af både sygeplejestud.
og SOSU-elever. Et forløb tilrettelagt
som simulationsbaseret undervisning. Undervisningens
formål sigter imod at skabe et læringsmiljø,
som giver indsigt i og forståelse for egne og
fælles faglige kompetencer og dels at understøtte
forståelser for hver af faggruppernes tværfaglige
samarbejdsrelationer og muligheder, særligt i
den sammenhæng, hvor borgeren befinder sig i
en sektorovergang. Evalueringen fra de tre første
undervisningsforløb peger på, at undervisningsseancerne
kan bidrage til at åbne op for forståelsen
af og indsigt i egen og samarbejdspartens
faglige færdigheder. En indsigt og forståelse som
bidrager til at styrke det tværprofessionelle samarbejde
og hermed også kan styrke kvaliteten af
plejen til borgere udskrevet til eget hjem.
undervisningsforløb med deltagelse af både sygeplejestud.
og SOSU-elever. Et forløb tilrettelagt
som simulationsbaseret undervisning. Undervisningens
formål sigter imod at skabe et læringsmiljø,
som giver indsigt i og forståelse for egne og
fælles faglige kompetencer og dels at understøtte
forståelser for hver af faggruppernes tværfaglige
samarbejdsrelationer og muligheder, særligt i
den sammenhæng, hvor borgeren befinder sig i
en sektorovergang. Evalueringen fra de tre første
undervisningsforløb peger på, at undervisningsseancerne
kan bidrage til at åbne op for forståelsen
af og indsigt i egen og samarbejdspartens
faglige færdigheder. En indsigt og forståelse som
bidrager til at styrke det tværprofessionelle samarbejde
og hermed også kan styrke kvaliteten af
plejen til borgere udskrevet til eget hjem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 30 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 25 -28 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 2246-2155 |
Status | Udgivet - dec. 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv