Et tværfagligt teoretisk undervisningsforløb for sygeplejestuderende og social- og sundhedsassistentelever som simulationsbaseret undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Der beskrives et tværfagligt fælles teoretisk
undervisningsforløb med deltagelse af både sygeplejestud.
og SOSU-elever. Et forløb tilrettelagt
som simulationsbaseret undervisning. Undervisningens
formål sigter imod at skabe et læringsmiljø,
som giver indsigt i og forståelse for egne og
fælles faglige kompetencer og dels at understøtte
forståelser for hver af faggruppernes tværfaglige
samarbejdsrelationer og muligheder, særligt i
den sammenhæng, hvor borgeren befinder sig i
en sektorovergang. Evalueringen fra de tre første
undervisningsforløb peger på, at undervisningsseancerne
kan bidrage til at åbne op for forståelsen
af og indsigt i egen og samarbejdspartens
faglige færdigheder. En indsigt og forståelse som
bidrager til at styrke det tværprofessionelle samarbejde
og hermed også kan styrke kvaliteten af
plejen til borgere udskrevet til eget hjem.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind30
Udgave nummer4
Sider (fra-til)25 -28
Antal sider4
ISSN2246-2155
StatusUdgivet - dec. 2019

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater