Abstract
I denne artikel præsenteres et fælles sprog til evaluering af digitale læremidler. Først
skitseres de eksisterende traditioner for at evaluere digitale læremidler og den forskning, de bygger på. I forlængelse heraf følger vores eget bud på et evalueringsværktøj med parametre, der kan danne grundlag for rating og evaluering af digitale læremidler. Der er således tale om et evalueringsværktøj, der både kan bruges kvantitativt til rangordning og kvalitativt til diskussion af, hvad kvalitet er i forbindelse med brug af digitale læremidler i undervisning.
skitseres de eksisterende traditioner for at evaluere digitale læremidler og den forskning, de bygger på. I forlængelse heraf følger vores eget bud på et evalueringsværktøj med parametre, der kan danne grundlag for rating og evaluering af digitale læremidler. Der er således tale om et evalueringsværktøj, der både kan bruges kvantitativt til rangordning og kvalitativt til diskussion af, hvad kvalitet er i forbindelse med brug af digitale læremidler i undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læremiddeldidaktik |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 35-63 |
Antal sider | 29 |
ISSN | 1398-5388 |
Status | Udgivet - dec. 2013 |
Emneord
- læremidler
- it
- didaktik
- evalueringsdesign