Projekter pr. år
Abstract
I artiklen argumenteres for, at evalueringen af børn og unges oplevelse af en hverdag i skole og SFO præget af konceptpædagogikker ikke udelukkende kan tilrettelægges med afsæt i en undersøgelse af børn. En objektivering af børnene medfører potentielt, at børnenes oplevelser og viden forbliver uudtalt i evalueringen. Med afsæt i dette argument udfoldes i artiklen, hvordan der i et aktuelt forskningsprojekt arbejdes med at finde og udfolde børnenes perspektiver i evalueringsaktiviteter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | CEPRA-striben |
Udgave nummer | 22 |
Sider (fra-til) | 60-67 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1903-8143 |
Status | Udgivet - dec. 2017 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- evaluering
- Evidens
- Fænomenologisk metode
- Førstepersonsperspektiver
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Et fænomenologisk kritisk-konstruktivt blik på evalueringspraksis
Degn, K. (Projektdeltager), Jespersen, T. K. (Projektdeltager) & Steensgaard, C. (Projektdeltager)
01/02/16 → 31/12/17
Projekter: Projekt › Forskning
Fil