Evaluering af eller med børn

Kathrine Degn, Troels Kollerup Jespersen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    65 Downloads (Pure)

    Abstract

    I artiklen argumenteres for, at evalueringen af børn og unges oplevelse af en hverdag i skole og SFO præget af konceptpædagogikker ikke udelukkende kan tilrettelægges med afsæt i en undersøgelse af børn. En objektivering af børnene medfører potentielt, at børnenes oplevelser og viden forbliver uudtalt i evalueringen. Med afsæt i dette argument udfoldes i artiklen, hvordan der i et aktuelt forskningsprojekt arbejdes med at finde og udfolde børnenes perspektiver i evalueringsaktiviteter.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftCEPRA-striben
    Udgave nummer22
    Sider (fra-til)60-67
    Antal sider8
    ISSN1903-8143
    StatusUdgivet - dec. 2017

    Emneord

    • Børn og unge
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • evaluering
    • Evidens
    • Fænomenologisk metode
    • Førstepersonsperspektiver

    Citationsformater