Projekter pr. år
Abstract
Næsten alle danske børn går i børnehave, fra de er tre til fem/seks år gamle. Og de fleste 1-3-årige går i vuggestue eller dagpleje en stor del af tiden. De danske dagtilbud har dermed et enormt potentiale for pædagogisk at understøtte børns læring og udvikling samt bidrage til at give børn lige livschancer uanset deres sociale baggrund. Det stiller høje krav til professionelt pædagogisk arbejde. Den professionelle må vide noget, kende feltet og målgrupperne, have kendskab til metoder og interventioner osv. men må også kunne træffe etisk forsvarlige beslutninger om, hvilken viden der bruges og, hvilke interventioner der er bedst set i såvel det pædagogiske som i barnets perspektiv. Det udfordrer den professionelle dømmekraft
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Det gode børneliv |
Vol/bind | 4 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 22-23 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 2794-2589 |
Status | Udgivet - 1 mar. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- ECERS-3
- Evaluering
- Evalueringskultur
- ITERS-3
- børneliv
- professionel dømmekraft
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Evalueringskultur
- Professionsudvikling
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- ECERS-3
- Evaluering
- ITERS-3
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Kvalitet i dagtilbud, version 2
Næsby, T. (Projektleder), Gro-Nielsen, B. (Projektdeltager), Pedersen, B. S. (Projektdeltager), Agerbæk, E. (Projektdeltager), Nielsen, S. M. R. (Projektdeltager), Østergaard, J. S. (Projektdeltager), Lundgreen, S. E. (Projektdeltager), Holm, H. (Projektleder), Nielsen, M. M. (Projektdeltager), Hvolby, A. (Projektdeltager), Krohn, H. B. (Projektdeltager) & Drevsholt, K. M. (Projektdeltager)
01/01/20 → 29/12/23
Projekter: Projekt › Forskning