Evaluering af optagelsessamtalerne på læreruddannelsen: Optaget 2015

Alan Klæbel Weisdorf, Hanna Andersen-Mølgaard, Susanne Eskildsen, Leif Vibild, Anne-Katrine Lefmann, Lotte Vinkel Hansen

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

Abstract

Denne rapport er udarbejdet i et samarbejde mellem Styrelsen for Videregående Uddannelser og Danske Professionshøjskoler. Rapporten indgår som et led i opfølgningsarbejdet på implementeringen af den nye læreruddannelse, som havde sit første optag i 2013.

Denne rapport tager udgangspunkt i optaget på læreruddannelsen i 2015, og bygger videre på vores viden om og vurderinger af konceptet for samtalerne, implementeringen og så vidt muligt effekten af den del af det nye optagelsessystem. Endvidere inddrages data fra studerende optaget på uddannelsen tidligere år, bl.a. i forhold til frafald og med hensyn til de studerendes oplevelser af optagelsessystemet set i lyset af deres erfaringer fra studiet.

På baggrund af den samlede evaluering for optaget 2015 vurderes det, at det nye optagelsessystem overordnet set er velfungerende og bør fortsættes. Evalueringen indeholder desuden en række anbefalinger angående det videre arbejde med optagelsessamtalerne. Nogle af anbefalingerne retter sig mod optagelsesrunden for 2016, og andre anbefalinger lægger op til et mere
grundigt og tidskrævende udviklingsarbejde. Endelig er nogle af anbefalinger gentaget fra evalueringen fra tidligere år.
OriginalsprogDansk
ForlagDanske Professionshøjskoler
Antal sider25
ISBN (Elektronisk)87-92962-55-6
StatusUdgivet - 14 mar. 2016
BegivenhedEvaluering af optagelsessamtalerne på læreruddannelsen -
Varighed: 14 mar. 2016 → …

Konference

KonferenceEvaluering af optagelsessamtalerne på læreruddannelsen
Periode14/03/16 → …

Citationsformater