Evaluering af praktikken i læreruddannelsen: Århus Kommune

Karen Marie Hedegaard, Bitten Aastrup Blaabjerg

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Abstract

Rapport fra en større evalueringsundersøgelse af praktikken i læreruddannelsen ved skoler i Århus Kommune med hovevægt på spørgsmål om progression i praktikken og de studerendes læringsmuligheder og udvikling af lærerkompetence gennem deltagelse i undervisning og andre læreropgaver, vejledning og rådgivning i praktikken, og praktikkens forberedelse og efterbearbejdelse i undervisningen på seminariet.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedÅrhus
ForlagVidencenter for Evaluering og Kvalitetsudvikling, JCVU
Antal sider105
StatusUdgivet - 2006

Emneord

  • didaktikseminar
  • evaluering
  • lærerkompetence
  • progression
  • samarbejde
  • praktik
  • vejledning

Citationsformater