Abstract
Ressourcegrupperne i Bondebyens Børnehave i Lyngby-Taarbæk Kommune er et specialtilbud for børn med kontaktvanskeligheder i alderen 3-6 år.
Evalueringen blev sat i værk, fordi Lyngby-Taarbæk Kommune ønskede at få undersøgt og beskrevet den pædagogiske indsats i ressourcegrupperne. Formålet med evalueringen var dels at undersøge, om de valgte indsatsformer virker efter hensigten, og dels at give en mere dybdegående og nuanceret beskrivelse af den pædagogiske praksis i ressourcegrupperne.
Undersøgelsesmetoderne har været observationer, interview med leder, pædagoger og forældre samt en spørgeskemaundersøgelse blandt forældre til børn, der går eller har gået i ressourcegrupperne.
Evalueringen blev sat i værk, fordi Lyngby-Taarbæk Kommune ønskede at få undersøgt og beskrevet den pædagogiske indsats i ressourcegrupperne. Formålet med evalueringen var dels at undersøge, om de valgte indsatsformer virker efter hensigten, og dels at give en mere dybdegående og nuanceret beskrivelse af den pædagogiske praksis i ressourcegrupperne.
Undersøgelsesmetoderne har været observationer, interview med leder, pædagoger og forældre samt en spørgeskemaundersøgelse blandt forældre til børn, der går eller har gået i ressourcegrupperne.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Teori og Metodecentret |
---|---|
Antal sider | 57 |
ISBN (Trykt) | 978-87-91031-26-7 |
Status | Udgivet - jun. 2009 |
Emneord
- forældre
- børn
- autisme
- daginstitutioner
- Ressourcegrupper
- evalueringsdesign
- virkningsevaluering
- kvalitativ metode