Abstract
Hvad sker der med undervisningen på lærer- og pædagoguddannelsen, hvis værdien af nogle videnspraksisser prioriteres frem for andre gennem evalueringer, der foregår prærefleksivt og tavst? Med udgangspunkt i to undervisningssituationer samt interviews med studerende og undervisere er denne artikel et bidrag til diskussionen af, hvordan forskellige videnspraksisser understøtter
dannelsen som professionsprofessionel på lærer og pædagoguddannelsen. Den undersøger også, hvilken betydning subtile vurderinger hos såvel studerende som undervisere har for evaluering og anerkendelse af videnspraksisser i undervisningsrummet.
dannelsen som professionsprofessionel på lærer og pædagoguddannelsen. Den undersøger også, hvilken betydning subtile vurderinger hos såvel studerende som undervisere har for evaluering og anerkendelse af videnspraksisser i undervisningsrummet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | CEPRA-striben |
Vol/bind | 31 |
Sider (fra-til) | 26-37 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1903-8143 |
Status | Udgivet - 31 okt. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Evaluering
- Fysisk praksis
- Læreruddannelse
- Pædagoguddannelsen
- Sproglig praksis
- Videnspraksisser