Evaluering af videnspraksisser i undervisningsrummer

Lotte Agnes Lausen, Sisse Winther Oreskov, Helle Marie Skovbjerg

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Hvad sker der med undervisningen på lærer- og pædagoguddannelsen, hvis værdien af nogle videnspraksisser prioriteres frem for andre gennem evalueringer, der foregår prærefleksivt og tavst? Med udgangspunkt i to undervisningssituationer samt interviews med studerende og undervisere er denne artikel et bidrag til diskussionen af, hvordan forskellige videnspraksisser understøtter
dannelsen som professionsprofessionel på lærer og pædagoguddannelsen. Den undersøger også, hvilken betydning subtile vurderinger hos såvel studerende som undervisere har for evaluering og anerkendelse af videnspraksisser i undervisningsrummet.
OriginalsprogDansk
TidsskriftCEPRA-striben
Vol/bind31
Sider (fra-til)26-37
Antal sider12
ISSN1903-8143
StatusUdgivet - 31 okt. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Evaluering
  • Fysisk praksis
  • Læreruddannelse
  • Pædagoguddannelsen
  • Sproglig praksis
  • Videnspraksisser

Citationsformater