Evaluering i lyst og nød

Arne Mogensen

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

    Abstract

    Evaluering er en del af god undervisning. Som feedback og dokumentation kan den være det led i en læringsstrategi, der sikrer elever, studerende og læreres refleksion over udbytte og mulig udvikling. Derfor må den tage afsæt i en undervisnings kontekst, være kontinuerlig og finde sted i tide.
    Krav og forventninger til validitet og reliabilitet betyder, at evalueringen også må være bredspektret og passe til de mål, der styres efter i undervisningsforløb.
    Med eksempler på evaluering, som elever kan møde i folkeskolen og som lærerstuderende kan møde i lærerstudiet, vil jeg lægge op til debat om mulige former og indhold. Hvilke evalueringsformer giver bedst mulighed for at vurdere og understøtte matematiske kompetencer?
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2 mar. 2018
    StatusUdgivet - 2 mar. 2018
    BegivenhedMatematikdidaktikkens Dag 2018 - DPU, Campus Emdrup, 2400 København, Danmark
    Varighed: 2 mar. 20182 mar. 2018
    http://konferencer.au.dk/matematikdidaktikkens-dag-2018/

    Konference

    KonferenceMatematikdidaktikkens Dag 2018
    LokationDPU, Campus Emdrup
    Land/OmrådeDanmark
    By2400 København
    Periode02/03/1802/03/18
    Internetadresse

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • evaluering
    • matematikundervisning

    Citationsformater