Abstract
Evaluering er en del af god undervisning. Som feedback og dokumentation kan den være det led i en læringsstrategi, der sikrer elever, studerende og læreres refleksion over udbytte og mulig udvikling. Derfor må den tage afsæt i en undervisnings kontekst, være kontinuerlig og finde sted i tide.
Krav og forventninger til validitet og reliabilitet betyder, at evalueringen også må være bredspektret og passe til de mål, der styres efter i undervisningsforløb.
Med eksempler på evaluering, som elever kan møde i folkeskolen og som lærerstuderende kan møde i lærerstudiet, vil jeg lægge op til debat om mulige former og indhold. Hvilke evalueringsformer giver bedst mulighed for at vurdere og understøtte matematiske kompetencer?
Krav og forventninger til validitet og reliabilitet betyder, at evalueringen også må være bredspektret og passe til de mål, der styres efter i undervisningsforløb.
Med eksempler på evaluering, som elever kan møde i folkeskolen og som lærerstuderende kan møde i lærerstudiet, vil jeg lægge op til debat om mulige former og indhold. Hvilke evalueringsformer giver bedst mulighed for at vurdere og understøtte matematiske kompetencer?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2 mar. 2018 |
Status | Udgivet - 2 mar. 2018 |
Begivenhed | Matematikdidaktikkens Dag 2018 - DPU, Campus Emdrup, 2400 København, Danmark Varighed: 2 mar. 2018 → 2 mar. 2018 http://konferencer.au.dk/matematikdidaktikkens-dag-2018/ |
Konference
Konference | Matematikdidaktikkens Dag 2018 |
---|---|
Lokation | DPU, Campus Emdrup |
Land/Område | Danmark |
By | 2400 København |
Periode | 02/03/18 → 02/03/18 |
Internetadresse |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- evaluering
- matematikundervisning