Evaluering i og af undervisningen i FGU

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Evaluering er et kerneelement i det pædagogiske arbejde, fordi evaluering er en vigtig nøgle til at styrke elevernes læring og trivsel samt øge deres sociale, personlige og faglige kompetencer. Samtidig giver en tæt dialog med eleverne mulighed for, at de reflekterer over egen læring, indsats og motivation, hvilket er en nødvendig egenskab i tanken om livslang læring. I denne artikel sætter vi fokus på, hvordan eleverne på FGU (den forberedende grunduddannelse) oplever, at der arbejdes med evaluering, feedback og portfolio i undervisningen, og hvordan de oplever, at dette bidrager til øget læring.
OriginalsprogDansk
TidsskriftCEPRA-striben
Udgave nummer29
Sider (fra-til)72-83
Antal sider12
ISSN1903-8143
DOI
StatusUdgivet - 24 mar. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Evaluering
  • Feedback
  • Portfolio
  • Skoler, fag og institutioner
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater