Abstract
En evalueringskultur med børneperspektiver handler om mere end at lave børne-interviews. Det fortæller forsker Anette Boye Koch om i dette afsnit af BØRNE-HØJDE, og giver eksempler på, hvad I skal overveje, nårI inddrager børnenes per-spektiver.
I kan også høre Børnegården Rundhøj fortælle om, hvordan pædagogiske aktivi-teter og lege, som fx ”jobsamtalen” blev skabt og udviklet på børnenes initiativ og i dag spiller ind i Rundhøjs evalueringskultur.
Medvirkende:
Anette Boye Koch, docent og lektor ved VIA University College
Leder, personale og børn fra Børnegården Rundhøj i Aarhus
Vært
Trine Beckett, journalist og kommunikationsrådgiver
I kan også høre Børnegården Rundhøj fortælle om, hvordan pædagogiske aktivi-teter og lege, som fx ”jobsamtalen” blev skabt og udviklet på børnenes initiativ og i dag spiller ind i Rundhøjs evalueringskultur.
Medvirkende:
Anette Boye Koch, docent og lektor ved VIA University College
Leder, personale og børn fra Børnegården Rundhøj i Aarhus
Vært
Trine Beckett, journalist og kommunikationsrådgiver
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | nov. 2020 |
Publikationsmedier | Online |
Størrelse | 32:17 |
Status | Udgivet - nov. 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- børneinvolvering
- børnepespektiver
- evaluering
- Læring, pædagogik og undervisning
- evalueringskultur