TY - RPRT
T1 - Evalueringskulturens betydning for pædagogers selvrefleksioner, læringsmiljøets kvalitet og det gode børneliv
T2 - Forskningsrapport
AU - Schmidt, Christina Haandbæk
AU - Rasmussen, Anna Busk
AU - Lyndgård, Mette Valentin
AU - Henriksen, Hanne Kirsten
N1 - Projektet er et forsknings- og udviklingsprojekt under Faglige Udviklingsinstitutioner (FUI), og er gennemført i perioden januar til december 2021 i regi af afdelingen for Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund, UCL.
PY - 2022
Y1 - 2022
N2 - Et forsknings- og udviklingsprojekt med de otte børnehusei børneinstitution Rising, Odense Kommune og og UCL Erhvervsakademiog ProfessionshøjskoleProjektet er gennemført i perioden februar til december2021 og er forankret i forskningsprogrammetDagtilbud og Barndomspædagogik, UCL. Projekteter organiseret under UCL’s koncept ‘Faglige udviklingsinstitutioner’,hvis relevans er at forskningsbasereog udvikle praksisfeltet og pædagoguddannelseni gensidige forpligtende samarbejder.Denne forskningsrapport formidler et forsknings- og udviklingsprojekt, der har haft til formål atudvikle viden om, hvordan opbygning af en meningsfuld evalueringskultur kan understøttepædagogers (selv)refleksioner, læringsmiljøets kvalitet og det gode børneliv. Et andet og væsentligformål har været at udvikle praksis i de otte deltagende børnehuse og at forsknings- og praksisbasereundervisningen på pædagoguddannelsens specialisering Dagtilbudspædagogik.Projektet har været organiseret som eksperimenterende samskabelse mellem Børneinstitution Rising iOdense Kommune og UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. Projektet er en del af UCL’skoncept Faglige Udviklingsinstitutioner forankret i forskningsprogrammet Dagtilbud ogBarndomspædagogik.Rapporten er opdelt i to delrapporter. Denne første delrapport formidler forsknings- ogudviklingsprocessen herunder projektets målsætninger, organisering og metode. Ligesom vipræsenterer en Evalueringsguide, der er det synlige resultat af samskabelsen. I delrapport topræsenterer vi analyserne af det empiriske materiale.
AB - Et forsknings- og udviklingsprojekt med de otte børnehusei børneinstitution Rising, Odense Kommune og og UCL Erhvervsakademiog ProfessionshøjskoleProjektet er gennemført i perioden februar til december2021 og er forankret i forskningsprogrammetDagtilbud og Barndomspædagogik, UCL. Projekteter organiseret under UCL’s koncept ‘Faglige udviklingsinstitutioner’,hvis relevans er at forskningsbasereog udvikle praksisfeltet og pædagoguddannelseni gensidige forpligtende samarbejder.Denne forskningsrapport formidler et forsknings- og udviklingsprojekt, der har haft til formål atudvikle viden om, hvordan opbygning af en meningsfuld evalueringskultur kan understøttepædagogers (selv)refleksioner, læringsmiljøets kvalitet og det gode børneliv. Et andet og væsentligformål har været at udvikle praksis i de otte deltagende børnehuse og at forsknings- og praksisbasereundervisningen på pædagoguddannelsens specialisering Dagtilbudspædagogik.Projektet har været organiseret som eksperimenterende samskabelse mellem Børneinstitution Rising iOdense Kommune og UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. Projektet er en del af UCL’skoncept Faglige Udviklingsinstitutioner forankret i forskningsprogrammet Dagtilbud ogBarndomspædagogik.Rapporten er opdelt i to delrapporter. Denne første delrapport formidler forsknings- ogudviklingsprocessen herunder projektets målsætninger, organisering og metode. Ligesom vipræsenterer en Evalueringsguide, der er det synlige resultat af samskabelsen. I delrapport topræsenterer vi analyserne af det empiriske materiale.
UR - https://www.ucl.dk/forskning/anvendt-forskning-i-paedagogik-og-samfund/faglige-udviklingsinstitutioner
M3 - Rapport
SN - 978-87-93067-58-5
BT - Evalueringskulturens betydning for pædagogers selvrefleksioner, læringsmiljøets kvalitet og det gode børneliv
PB - UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
CY - Odense M.
ER -