TY - GEN
T1 - Evalueringsrapport
T2 - pilotprojekt om feedback som vurdering for læring i Skive Kommune
AU - Kirkegaard, Preben Olund
AU - Pedersen, Kirsten Hyldahl
PY - 2012/6
Y1 - 2012/6
N2 - Denne evalueringsrapport er udarbejdet på baggrund af UCN’s udviklingsprojekt om formativ evaluering, hvilket er inspireret af forskning, der viser en international strømning mod vurdering for læring (Hattie 2009). UCN har i denne sammenhæng fokuseret på feedback som vurdering for læring med udgangspunkt i John Hatties og Helen Timperlys feedbackmodel, som afspejler de forhold, hvorunder feedback er mest effektiv. Sigtet med projektet er at uddanne folkeskolelærere i, at anvende feedback som vurdering for læring i deres undervisning og derigennem øge elevernes læringsudbytte. Det har derfor været nødvendigt, at få indsigt i hvordan de danske lærere allerede arbejder med målsætning og feedback i deres undervisningspraksis. Denne indsigt er opnået gennem kvalitative præinterviews, der blev gennemført som fokusgruppeinterviews i maj 2011. I det følgende vil disse empiriske data beskrives.
AB - Denne evalueringsrapport er udarbejdet på baggrund af UCN’s udviklingsprojekt om formativ evaluering, hvilket er inspireret af forskning, der viser en international strømning mod vurdering for læring (Hattie 2009). UCN har i denne sammenhæng fokuseret på feedback som vurdering for læring med udgangspunkt i John Hatties og Helen Timperlys feedbackmodel, som afspejler de forhold, hvorunder feedback er mest effektiv. Sigtet med projektet er at uddanne folkeskolelærere i, at anvende feedback som vurdering for læring i deres undervisning og derigennem øge elevernes læringsudbytte. Det har derfor været nødvendigt, at få indsigt i hvordan de danske lærere allerede arbejder med målsætning og feedback i deres undervisningspraksis. Denne indsigt er opnået gennem kvalitative præinterviews, der blev gennemført som fokusgruppeinterviews i maj 2011. I det følgende vil disse empiriske data beskrives.
M3 - Rapport
BT - Evalueringsrapport
PB - UCN
ER -