Evalueringsrapport: pilotprojekt om feedback som vurdering for læring i Skive Kommune

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

20 Downloads (Pure)

Abstract

Denne evalueringsrapport er udarbejdet på baggrund af UCN’s udviklingsprojekt om formativ evaluering, hvilket er inspireret af forskning, der viser en international strømning mod vurdering for læring (Hattie 2009). UCN har i denne sammenhæng fokuseret på feedback som vurdering for læring med udgangspunkt i John Hatties og Helen Timperlys feedbackmodel, som afspejler de forhold, hvorunder feedback er mest effektiv. Sigtet med projektet er at uddanne folkeskolelærere i, at anvende feedback som vurdering for læring i deres undervisning og derigennem øge elevernes læringsudbytte. Det har derfor været nødvendigt, at få indsigt i hvordan de danske lærere allerede arbejder med målsætning og feedback i deres undervisningspraksis. Denne indsigt er opnået gennem kvalitative præinterviews, der blev gennemført som fokusgruppeinterviews i maj 2011. I det følgende vil disse empiriske data beskrives.
OriginalsprogDansk
ForlagUCN
Antal sider42
StatusUdgivet - jun. 2012

Citationsformater