Evidensbaseret viden i skolen kalder på vidensledelse og implementeringsfaglighed

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

Det eksterne pres på skolen er historisk højt og et centralt omdrejningspunkt i den aktuelle situation er bestræbelsen på at få mere ’evidensbaseret’ viden ’ind i’ skolen. Der kan spores tendenser til anvendelsen af en ’tankpassermodel’ i denne bestræbelse og udviklingsstrategi. Denne forsimplende figur, af hvorledes viden kommer til stede og anvendes i skolens hverdag, kalder på nuanceringer. Hvor bliver for eksempel den viden af, som allerede findes i den enkelte skoles hverdag i disse bestræbelser på at føre ekstern viden ind i skolen? Situationen kalder blandt andet på vidensledelse.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftSkolen i morgen
Udgave nummer8
Sider (fra-til)9-12
Antal sider4
ISSN1397-7458
StatusUdgivet - maj 2014

Emneord

  • akademiuddannelser
  • beredskab

Citationsformater