Abstract
Artiklen tager udgangspunkt i den nye læreruddannelses opbygning omkring kompetence-, videns- og færdighedsmål. Hvordan spejler disse mål sig i museernes videnspotentialer og samlinger? Og hvordan kan en større bevidsthed om disse mål sikre et frugtbart samarbejde mellem museerne og læreruddannelsens fag? I artiklen fremhæves to fag, det obligatoriske fag Almen dannelse/KLM (forkortelse for Kristendomskundskab, livsoplysning, medborgerskab) og undervisningsfaget Kristendomskundskab/religion, der traditionelt set ikke har involveret sig i samarbejde med museerne, men som ved nærmere eftersyn viser oplagte samarbejdsmuligheder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Praksismanual : Samarbejde mellem museer, læreruddannelser og skoler |
Redaktører | Tine Seligmann |
Antal sider | 8 |
Forlag | Museet for Samtidskunst, i samarbejde med Skoletjenesten på Sjælland |
Publikationsdato | 2014 |
Udgave | 1 |
Sider | 138-145 |
ISBN (Trykt) | 978-87-90690-33-5 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- folkeskolen
- læreruddannelsen
- didaktik
- undervisning
- entreprenørskabsundervisning