Abstract
"Fælles mål og midler" henvender sig både til lærere og lærerstuderende og tilbyder et fælles sprog, der gør det muligt at diskutere teori og praksis – både i folkeskolen og i læreruddannelsen. Der er fokus på, hvordan arbejdet med læremidler kan integreres i både skolens og læreruddannelsens praksis, mens blikket i forhold til læreplanerne rettes mod skolen og tilbyder værktøjer til, hvordan Fælles Mål kan analyseres, fortolkes og omsættes til såvel årsplaner og undervisningsplaner som elevplaner.
Bogen fremlægger en række modeller til at analysere læremidler og læreplaner og giver eksempler på, hvordan modellerne konkret kan bruges.
"Fælles mål og midler. Læremidler og læreplaner i teori og praksis" præsenterer det teoretiske grundlag og rammen for den efterfølgende række af fagdidaktiske bøger i serien Mål og midler
Bogen fremlægger en række modeller til at analysere læremidler og læreplaner og giver eksempler på, hvordan modellerne konkret kan bruges.
"Fælles mål og midler. Læremidler og læreplaner i teori og praksis" præsenterer det teoretiske grundlag og rammen for den efterfølgende række af fagdidaktiske bøger i serien Mål og midler
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Udgivelsessted | Århus |
|---|---|
| Forlag | Klim |
| Udgave | 1. udgave |
| Antal sider | 286 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-795-5964-6 |
| Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- læremidler
- didaktik
- dannelse
- folkeskolen