Abstract
På kursus – og hvad så?
Vi kender det nok alle sammen. Nogen kolleger har været på kursus. Vi har selv været på kursus. Synes det var godt og fik meget ud af det. Det var måske rigtig gode dage med højt fagligt niveau, praksisøvelser og muligvis endda implementeringsøvelser. Men så kommer vi hjem. Dagene går. Og ingenting bliver forandret eller udviklet. Og hvad gør vi så ? Artiklen diskuterer hvordan ny viden kan implementeres i praksis og evaluerer et forløb gennemført i ældreplejen i Morsø Kommune.
Vi kender det nok alle sammen. Nogen kolleger har været på kursus. Vi har selv været på kursus. Synes det var godt og fik meget ud af det. Det var måske rigtig gode dage med højt fagligt niveau, praksisøvelser og muligvis endda implementeringsøvelser. Men så kommer vi hjem. Dagene går. Og ingenting bliver forandret eller udviklet. Og hvad gør vi så ? Artiklen diskuterer hvordan ny viden kan implementeres i praksis og evaluerer et forløb gennemført i ældreplejen i Morsø Kommune.
Originalsprog | Dansk |
---|
Status | Udgivet - 2016 |
---|
Emneord
- brugerdreven innovation
- kompetenceudvikling
- aktionslæring