Fagdidaktisk reflekteret integration af it

Simon Skov Fougt

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Denne artikel handler om lærerfaglighed og it. En forudsætning for det er at forstå begreberne faglighed og it, og derfor forløber artiklen i to dele. Først præsenteres et holistisk og bredt faglighedsbegreb. Herefter præsenteres en tilgang til it. Afslutningsvis fusioneres de to begreber som en del af lærerens faglighed: fagdidaktisk reflekteret integration af it. Artiklens pointe er dermed, at it er ikke noget, der skal ind i fag. It er i fag og er en del af en opdateret (lærer-)faglighedsforståelse.
    OriginalsprogDansk
    TitelPædagogik og lærerfaglighed : 18 bidrag
    RedaktørerKaren Marie Hedegaard, Anja Madsen Kvols, Benedikte Vislev Petersen
    Antal sider21
    UdgivelsesstedÅrhus
    ForlagKlim
    Publikationsdato2017
    Sider261-281
    Kapitel14
    ISBN (Trykt)9788771298680
    StatusUdgivet - 2017
    NavnLærerens grundfaglighed

    Emneord

    • pædagogik

    Citationsformater