Faglig læsning og problembaseret læring

Hanne Beermann, Grete Dolmer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Kapitlet handler om faglig læsning og skrivning. Det gennemgår, hvad teorier og undersøgelser viser om faglig læsnings betydning for læring og om sammenhængen mellem faglig læsning og skrivning. Hvad angår mellemtrinnet, er der forslag til, hvordan læreren kan undervise eleverne i at genkende fremstillingsformer og blive opmærksomme på fagteksters indhold, struktur og sprog, herunder modaliteternes affordans, når de læser for at lære.
OriginalsprogDansk
TitelDanskundervisning 4.-9. : Indblik og overblik
RedaktørerBodil Nielsen, Joy Lieberkind
Antal sider24
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdatojan. 2021
Sider503-527
Kapitel10
ISBN (Trykt)978-87-412-7832-2
StatusUdgivet - jan. 2021

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater