Abstract
Kapitlet handler om faglig læsning og skrivning. Det gennemgår, hvad teorier og undersøgelser viser om den faglige læsnings betydning for læring og om sammenhængen mellem faglig læsning og skrivning. Desuden er der forslag til, hvordan læreren kan undervise elever i at genkende fremstillingsformer og blive opmærksomme på fagteksters indhold, struktur og sprog, herunder modaliteternes affordans, når de læser for at lære.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Danskundervisning 1.-6. |
Redaktører | Bodil Nielsen, Joy Lieberkind |
Antal sider | 37 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 31 jan. 2021 |
Sider | 469-506 |
Kapitel | 10 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-7831-5 |
Status | Udgivet - 31 jan. 2021 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- dansk
- undervisning