Faglige fællesskaber og MOOCs

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Fag og faglige fællesskaber må etableres på ny, når traditionelle faglokaler skiftes ud med uddannelsesformater som MOOCs. Dette kapitel sætter fokus på de potentialer og udfordringer, der opstår for både undervisere og studerende, når læringsressourcer og faglige opgaver gøres tilgængelige i et uddannelsesformat uden mulighed for umiddelbar personlig kontakt. I kapitlet præsenteres kort forskellige uddannelsesformaters muligheder, og der etableres med begreberne “teknisk og didaktisk understøttelse af læring” en optik på de refleksioner og tiltag, undervisere og producenter af MOOCs kan gøre, ligesom kapitlet giver forslag til, hvordan denne understøttelse konkret kan praktiseres.
OriginalsprogDansk
TitelNye design for undervisning og uddannelse - MOOCs - MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
Antal sider16
ForlagDafolo
Publikationsdato2 nov. 2016
Sider41-56
ISBN (Trykt)978-87-7160-331-6
StatusUdgivet - 2 nov. 2016
NavnUndervisning og læring

Citationsformater