TY - CHAP
T1 - Faglige fællesskaber og MOOCs
AU - Christiansen, René Boyer
AU - Rosenlund, Lea Tilde
PY - 2016/11/2
Y1 - 2016/11/2
N2 - Fag og faglige fællesskaber må etableres på ny, når traditionelle faglokaler skiftes ud med uddannelsesformater som MOOCs. Dette kapitel sætter fokus på de potentialer og udfordringer, der opstår for både undervisere og studerende, når læringsressourcer og faglige opgaver gøres tilgængelige i et uddannelsesformat uden mulighed for umiddelbar personlig kontakt. I kapitlet præsenteres kort forskellige uddannelsesformaters muligheder, og der etableres med begreberne “teknisk og didaktisk understøttelse af læring” en optik på de refleksioner og tiltag, undervisere og producenter af MOOCs kan gøre, ligesom kapitlet giver forslag til, hvordan denne understøttelse konkret kan praktiseres.
AB - Fag og faglige fællesskaber må etableres på ny, når traditionelle faglokaler skiftes ud med uddannelsesformater som MOOCs. Dette kapitel sætter fokus på de potentialer og udfordringer, der opstår for både undervisere og studerende, når læringsressourcer og faglige opgaver gøres tilgængelige i et uddannelsesformat uden mulighed for umiddelbar personlig kontakt. I kapitlet præsenteres kort forskellige uddannelsesformaters muligheder, og der etableres med begreberne “teknisk og didaktisk understøttelse af læring” en optik på de refleksioner og tiltag, undervisere og producenter af MOOCs kan gøre, ligesom kapitlet giver forslag til, hvordan denne understøttelse konkret kan praktiseres.
UR - http://ucsj.dk/nyheder/nyhed/moocs-ny-bog-nye-tendenser/
UR - http://www.dafolo-online.dk/bestil-b%C3%B8ger-og-tryksager-direkte-i-vores-onlinebutik/p%C3%A6dagoguddannelsen-nye-design-for-undervisning-og-uddannelse---moocs---massive-open-online-courses-7608
M3 - Bidrag til bog/antologi
SN - 978-87-7160-331-6
T3 - Undervisning og læring
SP - 41
EP - 56
BT - Nye design for undervisning og uddannelse - MOOCs - MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
PB - Dafolo
ER -